2022, a megvalósítás éve
2021.12.31.Ha mai nap nem a barátod, akkor a tanárod
2022.02.22.Alap kommunikációs hiba
Szerinted mi az alap kommunikációs hiba?
Mi az, ami mindent tévútra tud vinni?
Ami akár a legjobb szándékból is rossz tud kisülni?
Kérlek, gondold végig, hogy Te mivel találkoztál kommunikációs szituációkban, vagy mi az, amibe Te is belefutottál és utólag láttad, érezted, tapasztaltad, hogy ez nem jól sikerült?
A gyakorlat azt mutatja, hogy ez nem más, mint a FELTÉTELEZÉS!
Miért feltételezd, hogy:
- mit gondol a másik ember
- milyen céljai vannak a munkatársadnak
- mi motiválja
- mitől érzi magát sikeresnek
- milyen munkahelyet keres
- mit nem szeret a munkájában
- biztos tudja, hiszen már régóta itt dolgozik
- oh neki nem kell visszacsatolást, adni, hiszen Ő nem igényli, ő úgy is tudja milyennek látjuk
- biztos szeret itt lenni, nem kell ezt a témát feszegetni
- oh neki a kisujjában van, nem kell neki segítség
- biztos így jó neki, hiszen nem mond semmit
- ha segít, akkor biztos nincs eléggé leterhelve, van ideje másnak segítenie
- ha egyszer hibázik, akkor már rossz munkaerő, egy esetből általánosítunk
- … Te még mit tennél a listához?
Őszintén hányszor jött „helyes eredmény” egy feltételezésből?
Kérlek, ne feltételezz, hanem kérdezz, kommunikálj.
Kommunikálj nyitottan és befogadóan. Kommunikálj tisztán és érthetően.
A másik fő alappillére, hogy Merj kérdezni, kérdezz pontosan.
A kétirányú, valós szándékot megismerő kommunikáció alapja tud lenne egy minőségi, eredményes munkának.
A vállalatoknál alkalmazott diagnózis interjúk mind a munkavállalónak, mind a munkaadónak hasznos fórum arra, hogy feltételezések ne legyenek, hanem mindig a valós szándék megismerése után legyen felépítve a közös munka.
A diagnózis interjú célja, hogy feltérképezzük, megismerjük, hogy a munkatársak hogyan érzik magukat a munkahelyen és hogyan ítélik meg munkájukat, hogyan látják jövőképüket.
Cél az, hogy a minőségi és őszinte beszélgetés során fény derüljenek azokra a pontra, amivel értékteremtő fejlődést tudunk elérni.
Munkaszervezés és a feladatok elosztása szempontjából is fontos, hiszen megismerhetjük az interjú által a dolgozók azon tulajdonságait, értékrendjét, hozzáállását, amivel növelni tudjuk az eredményességünket.
A kérdéssor megválaszolása választ ad arra, hogy mi motiválja a dolgozót és egyes feladathoz, témához, milyen hozzáállással áll. Így megismerhető, hogy jövőben milyen tagja lehet az adott munkatárs a csapatunknak. Válaszok alapján releváns motivációs eszköz tár összeállításra is lehetőség van. Hiszen csak úgy tudunk motiválni, ha tudjuk mi motiválja a dolgozót.
Emeld magasabb szintre a munkatársaiddal a kommunikációt, ismert meg valós szándékukat és használj olyan HR eszközt, ami valóban eredményre vezet.
Kérj egyedi ajánlatot a hr@jobtraining.hu címen.
Keress bizalommal!
Örömmel segítek, hogy ha munkát keresel, megtaláld a célodnak, személyiségednek megfelelő hivatást.
Munkáltatóknak értékteremtő stratégiai HR felépítésében és megvalósításában tudok együttműködést nyújtani.
VÁLTOZTASS! Éld a jelent, tedd le a jövőd alapjait, hogy holnap már a céljaidnak tudj élni!”
(JobTraining)
#jobtraining #HR #valtoztass #munkahely #siker #karrier #sajatkarrier #coach #karriercoach #valtozas #onismeret #cel #csinaldaztamitszeretsz #allasinterju #bertargyalashaladas #fejlodes #boldogsag #imadomahivatasom #kommunikacio #kommunikacioshiba #feltetelezes #kerdezz