Mivel foglalkozol?
2020.02.12.Esély a változásra, változtatásra
2020.04.21.Home office-hoz gyakorlati tippek, tanácsok
Változás! Egy biztos mindig a változás.
Életünk életébe markáns változás van jelen, amihez egy megoldó kulcs van, alkalmazkodni és a tenni azért, hogy a legjobb eszközöket használjuk.
Egészségünk, védelmünk érdekében az egyik eszköz az otthoni munkavégzés (home office) lehetősége.
A home office „jól hangzik”, de ennek is vannak íratlan szabályai, amihez jó ha tartjuk magunkat, hogy a munkánk eredményessége töretlen legyen.
A teljesség igénye nélkül álljon itt pár összegző iránymutatás, gondolat indító sorok, hogy csak a helyszín változzon.
1.Munkaidő
Sokan hajlamosak otthon szétesni, mert szeretnének a háztartással is haladni, egyidőben. Ne csináld! Határozd meg, mettől-meddig tart a munkaidő. Munkaidőben dolgozz, ne teregess, mosogass, cserélj villanykörtét. Ráérsz később ki-bepakolni a mosó vagy mosogatógépbe.
- Munkába járás
Az egyik legnagyobb előnye a home office-nak, hogy nem kell napi több órát utazni, autóban, vagy tömegközlekedési eszközön ücsörögve. Jelentős mennyiségű időt, pénzt spórolhatsz. Vigyázz, a munka és a magánélet összemosódhat. Ennek elkerülésére érdemes egy „munkába járós” rituálét kialakítanod, amivel szétválasztod a két tevékenységet.
- Dolgozói „helyed”
Muszáj kialakítani egy dolgozó szobát vagy sarkot, ahol a pénzkereső tevékenységet végezzük. Így egyrészt a keletkező dokumentumok egy helyen lesznek, másrészt a tevékenységet is a kijelölt helyhez kötjük, így választhatjuk szét a magánélet színterét a munkavégzésétől. A kanapé a home officeosok babzsákfotelja, szétfolysz benne, munkavégzésre nem alkalmas! Hálószoba is tiltott terület!
- Munkák, feladatok ütemezése – TERVEZÉS, IDŐGAZDÁLKODÁS
Tervezés, ütemezés az alapja mindennek. Érdemes előre megtervezni a hetet, különös tekintettel, a munkatársakkal, főnökkel való kapcsolattartásra, mert már a munkahelyen is zavaró, ha félbeszakítanak, home officeban ez sokkal nagyobb kihagyást okoz. Természetesen nem lehet elfelejteni a sokak által emlegetett „mumust” az időgazdálkodást. Tudd mit kell csinálni, priorizálj, blokkosíts, puffer idő.
- Összhangban a családdal
Az új ritmust a családdal is egyeztetni kell. Nem csak nekünk lesz kihívás megszokni, a családnak is feladat, mert hiába magyarázzuk el, hogy dolgozni most is kell, próbálnak minket kisebb-nagyobb és „csak pár perces” feladatokba bevonni. Próbáljuk meg ezt elkerülni, tapasztalat, hogy így akár egy egész napot szét lehet bombázni.
Ne feledjük nem szabadságon vagyunk, hanem munkában.
- Összpontosíts a munkára a munkaidőben
Talán ez most a legnehezebb, hiszen ha „minden jól megy” mindenki otthon van. Muszáj kialakítani egy menetrendet, amihez a család minden tagja igazodik.
Természetesen ha van egy online egyeztetés, akkor mindig lesz egy otthonos „kép” vagy „hang” megjelenik. Ez hozzá tartozik a home officehoz, ez az „élő adás varázsa”, ahogy Juhász Előd mondta volt.
Sokat segít a külvilág kizárásában, ha dolgozósarunk szeparált, bekészítünk magunknak mindent, és van egy kényelmes fej vagy fülhallgatónk, amin pont olyan hangerőn hallgatunk valamit, hogy ne halljunk külső zajokat.
- Feladatkiosztás
Optimális esetben itt a vezető, aki ezeket kiadja meghatározza. A legjobb ha erre lefektetett szabályrendszer van és azt kell követni. De valjuk be őszintén kevés cég működése volt home officeban. Így most ennek is idő kell, hogy mindenhol kialakuljanak ezek a szabályok, irányelvek.
De menet közben úgy is kiforrja magát.
A munkaszervezés szempontjából fontos, hogy pontosan le legyen fektetve, írva, hogy mi a feladatunk.
Kitől kapjuk a feladatot?
Kinek, milyen információkat kell átadnia, és milyen módon ahhoz, hogy tudjunk dolgozni?
Kinek kell továbbítani a feladatot, és mi az ő elvárása?
- Kommunikációs alapszabály
Fontos alapszabály, hogy ami nincs leírva, és a megszokott formában megosztva, az nem létezik.
Hiába hivatkozunk rá később, hogy „de hisz beszéltünk róla”, „tudod átküldtem What”s upon….”, ha a cégben a megbeszélt elsődleges kommunikációs forma az email vagy egy projekt menedzsment szoftver. Tehát beszéljük meg, írjuk le, hogy hol történik a kommunikáció, és hol kerül ez rögzítésre, valamint időről-időre figyelmeztessük erre egymást, mert lesznek szabálysértők. Kb. 2 nap múlva 😉
- Technikai eszközök
Természetesen itt mindig az az irányadó a cég által előírt eszközök, minden cég más eszköz tárat használhat. És valljuk be őszintén most aztán aranykorát éljük a technikai vívmányoknak és most minden körülmény adott, hogy használjuk is. Ha eddig nem voltál benne jártas, szuper alkalom, hogy ezt is megtanuld.
Tanácsokon túl talán az egyik fontos gondolat:
Nem a helyszíntől függ, hogy valaki hogy dolgozik, hanem a hozzáállásától, motivációjától!
Egészséges napokat Nektek és szeretteiteknek.
Mindig tartsd fókuszban ami számodra fontos, így soha nem tudsz tévedni!
VÁLTOZTASS! Éld a jelent, tedd le a jövőd alapjait, hogy holnap már a céljaidnak tudj élni!”
(JobTraining)
https://www.jobtraining.hu