Home office – az új munkastílus

Home office-hoz gyakorlati tippek, tanácsok

 

Változás! Egy biztos mindig a változás.

Életünk életébe markáns változás van jelen, amihez egy megoldó kulcs van, alkalmazkodni és a tenni azért, hogy a legjobb eszközöket használjuk.

Egészségünk, védelmünk érdekében az egyik eszköz az otthoni munkavégzés (home office) lehetősége.

A home office „jól hangzik”, de ennek is vannak íratlan szabályai, amihez jó ha tartjuk magunkat, hogy a munkánk eredményessége töretlen legyen.

A teljesség igénye nélkül álljon itt pár összegző iránymutatás, gondolat indító sorok, hogy csak a helyszín változzon.

 

1.Munkaidő

Sokan hajlamosak otthon szétesni, mert szeretnének a háztartással is haladni, egyidőben. Ne csináld! Határozd meg, mettől-meddig tart a munkaidő. Munkaidőben dolgozz, ne teregess, mosogass, cserélj villanykörtét. Ráérsz később ki-bepakolni a mosó vagy mosogatógépbe.

 

  1. Munkába járás

Az egyik legnagyobb előnye a home office-nak, hogy nem kell napi több órát utazni, autóban, vagy tömegközlekedési eszközön ücsörögve. Jelentős mennyiségű időt, pénzt spórolhatsz. Vigyázz, a munka és a magánélet összemosódhat. Ennek elkerülésére érdemes egy „munkába járós” rituálét kialakítanod, amivel szétválasztod a két tevékenységet.

 

  1. Dolgozói “helyed”

Muszáj kialakítani egy dolgozó szobát vagy sarkot, ahol a pénzkereső tevékenységet végezzük. Így egyrészt a keletkező dokumentumok egy helyen lesznek, másrészt a tevékenységet is a kijelölt helyhez kötjük, így választhatjuk szét a magánélet színterét a munkavégzésétől. A kanapé a home officeosok babzsákfotelja, szétfolysz benne, munkavégzésre nem alkalmas! Hálószoba is tiltott terület!

 

  1. Munkák, feladatok ütemezése – TERVEZÉS, IDŐGAZDÁLKODÁS

Tervezés, ütemezés az alapja mindennek.  Érdemes előre megtervezni a hetet, különös tekintettel, a munkatársakkal, főnökkel való kapcsolattartásra, mert már a munkahelyen is zavaró, ha félbeszakítanak, home officeban ez sokkal nagyobb kihagyást okoz. Természetesen nem lehet elfelejteni a sokak által emlegetett “mumust” az időgazdálkodást. Tudd mit kell csinálni, priorizálj, blokkosíts, puffer idő.

 

  1. Összhangban a családdal

Az új ritmust a családdal is egyeztetni kell. Nem csak nekünk lesz kihívás megszokni, a családnak is feladat, mert hiába magyarázzuk el, hogy dolgozni most is kell, próbálnak minket kisebb-nagyobb és „csak pár perces” feladatokba bevonni. Próbáljuk meg ezt elkerülni, tapasztalat, hogy így akár egy egész napot szét lehet bombázni.

Ne feledjük nem szabadságon vagyunk, hanem munkában.

 

  1. Összpontosíts a munkára a munkaidőben

Talán ez most a legnehezebb, hiszen ha „minden jól megy” mindenki otthon van. Muszáj kialakítani egy menetrendet, amihez a család minden tagja igazodik.

Természetesen ha van egy online egyeztetés, akkor mindig lesz egy otthonos „kép” vagy „hang” megjelenik. Ez hozzá tartozik a home officehoz, ez az „élő adás varázsa”, ahogy Juhász Előd mondta volt.

Sokat segít a külvilág kizárásában, ha dolgozósarunk szeparált, bekészítünk magunknak mindent, és van egy kényelmes fej vagy fülhallgatónk, amin pont olyan hangerőn hallgatunk valamit, hogy ne halljunk külső zajokat.

 

  1. Feladatkiosztás

Optimális esetben itt a vezető, aki ezeket kiadja meghatározza. A legjobb ha erre lefektetett szabályrendszer van és azt kell követni. De valjuk be őszintén kevés cég működése volt home officeban. Így most ennek is idő kell, hogy mindenhol kialakuljanak ezek a szabályok, irányelvek.

De menet közben úgy is kiforrja magát.

A munkaszervezés szempontjából fontos, hogy pontosan le legyen fektetve, írva, hogy mi a feladatunk.

Kitől kapjuk a feladatot?

Kinek, milyen információkat kell átadnia, és milyen módon ahhoz, hogy tudjunk dolgozni?

Kinek kell továbbítani a feladatot, és mi az ő elvárása?

 

  1. Kommunikációs alapszabály

Fontos alapszabály, hogy ami nincs leírva, és a megszokott formában megosztva, az nem létezik.

Hiába hivatkozunk rá később, hogy „de hisz beszéltünk róla”, „tudod átküldtem What”s upon….”, ha a cégben a megbeszélt elsődleges kommunikációs forma az email vagy egy projekt menedzsment szoftver. Tehát beszéljük meg, írjuk le, hogy hol történik a kommunikáció, és hol kerül ez rögzítésre, valamint időről-időre figyelmeztessük erre egymást, mert lesznek szabálysértők. Kb. 2 nap múlva 😉

 

  1. Technikai eszközök

Természetesen itt mindig az az irányadó a cég által előírt eszközök, minden cég más eszköz tárat használhat. És valljuk be őszintén most aztán aranykorát éljük a technikai vívmányoknak és most minden körülmény adott, hogy használjuk is.   Ha eddig nem voltál benne jártas, szuper alkalom, hogy ezt is megtanuld.

 

Tanácsokon túl talán az egyik fontos gondolat:

Nem a helyszíntől függ, hogy valaki hogy dolgozik, hanem a hozzáállásától, motivációjától!

 

Egészséges napokat Nektek és szeretteiteknek.

 

Mindig tartsd fókuszban ami számodra fontos, így soha nem tudsz tévedni!

 

VÁLTOZTASS! Éld a jelent, tedd le a jövőd alapjait, hogy holnap már a céljaidnak tudj élni!”

(JobTraining)
http://www.jobtraining.hu

 

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük